• Odjeća za trčanje
Odjeća za trčanje
01.04.2014. \\ Fitness i dijeta

Pri odabiru odjeće prvo treba voditi računa o vremenskim uvjetima u kojima se trči. Kad temperatura prijeđe 15 °C, dovoljno je obući kratke hlače i majicu s kratkim rukavima. Trkači početnici često griješe i obuku se pretoplo, posebice ako žele skinuti višak kilograma pa misle da će ih jače znojenje i brže k tome dovesti. No, pretjeranim znojenjem pokušava se ohladiti prezagrijano tijelo, tako da organizam nepotrebno gubi veće količine vode zbog čega se brže i iscrpljuje. Znojenjem se ne tope masne naslage. Njihovo iskorištavanje započinje nakon otprilike 30 min aerobnog treninga kada tijelo potroši sve zalihe energije i počne koristiti energiju pohranjenu u masnim stanicama. Dakle, ako se manje znojite, više ćete moći trčati, a time i smanjiti masne naslage.
Majica za trčanje trebala bi biti od sintetičkih materijala, koju je danas vrlo lako pronaći u svakom sportskom dućanu, pa i trgovačkom centru po povoljnijim cijenama. Sintetičke majice za trčanje bolje su od običnih pamučnih majica jer propuštaju vlagu i odvode je dalje od tijela. Pamučna majica natopi se znojem i prilijepi uz tijelo, čime koži ne omogućava disanje te povećava rizik od kočenja i prehlade, posebno u hladnijim i vjetrovitijim danima.
Hlačice za trčanje trebale bi biti uske, kako ne bi dolazilo do trenja između unutarnje strane bedara. Odabir kratkih ili dugih hlačica ovisi o hladnoći, ali najvažnije je da zadovoljavaju kriterij udobnosti.
Od dodatne opreme (koja nije prijeko potrebna početnicima) savjetuje se nošenje pojasne torbice (za sitnice, poput osobne iskaznice, novca, čokoladica, energetskog gela, flastera i sl.), a ako su u pitanju duge staze dobro je nabaviti torbicu s držačem za bidon. Trčanje u sumrak i noću zahtijeva obavezno nošenje reflektirajućih oznaka radi sigurnosti.

 

Povezani savjeti