• Kako i kada vježbati jogu
Kako i kada vježbati jogu
01.04.2014. \\ Fitness i dijeta

Kako bi se pojedine vježbe lakše savladale i kako bi imale puni efekt, potrebno je držati se određenih pravila. Za jogu vrijedi pravilo da je bolje ne vježbati nego krivo vježbati. U početku je bolje vježbati pod nadzorom iskusnog učitelja joge. Najbolje vrijeme za vježbanje je rano jutro ili nakon zalaska sunca, dva do tri sata nakon jela. Vremenski, vježbanje joge ne bi trebalo trajati kraće od petnaest minuta, niti dulje od jednog sata.

Vježbe joge izvode se na čvrstoj i ravnoj podlozi. Vježbe se izvode sporijim tempom sa blagim prelazima iz jedne u drugu fazu. Između pojedinih vježbi, odnosno njihovih varijanti, potrebno je napraviti pauze za vrijeme kojih treba duboko i smireno disati. U slučaju pojave bilo kakvog osjećaja nelagode treba prestati sa radom i savjetovati se sa učiteljem jer pri pravilnom izvođenju vježbi trebala bi biti isključena bilo kakva negativna pojava. Vježbe bi trebali kombinirati na način da vježbanje uvijek završava pregibom tijela u nazad a ne u naprijed.
Obzirom na činjenicu da je osnovna karakteristika joge da se vježbe mogu prilagoditi individualnim mogućnostima, one u sljedećim člancima neće biti sistematizirane po jednom uniformnom ključu, već će svakome biti prepušteno na izbor da odabere vježbu koja mu u datom trenutku odgovara. Neke od popularnijih i vrlo učinkovitih vježbi su: Pozdrav Suncu (Surya Namaskar), Planina (Tadasan), Trikonasan, Mjesec (Ardha Chandrasan), Drvo (Vrksasan), Skakavac (Salabha) i Svanasan (Pas).

 

Povezani savjeti