• 6 mitova o doručku
6 mitova o doručku
20.11.2014. \\ Zdravlje

Svi smo čuli toliko mitova i činjenica o doručku, pogotovo kada je riječ o zdravoj prehrani, da više ni sami ne znamo što je točno, a što krivo.

Mit 1: doručak je najvažniji obrok u danu. Vaša mama je bila u pravu za mnoge druge stvari, ali kada je riječ o doručku možda vam je malo uljepšala priču. Najvažniji je obrok ako je najzdraviji ili ako redovito pretjerujete sa palačinkama i mnogočime što može utjecati na vaše zdravlje.

Mit 2: doručak vas čini pametnijima. Studiji su pokazali da djeca imaju veće šanse za to, ali dokazano je i da djeca koja nemaju doručak imaju najviše koristi.

Mit 3: doručak će utažiti glad. Ako ga preskočite, pojest ćete sve što vidite za ručak. Nije baš točno. U jednom istraživanju ispitanici nisu doručkovali ili su jeli 335 kalorija ili 360 kalorija. Da, naravno, da su ispitanici koji nisu jeli doručak bili najgladniji, ali tijekom dana nisu jeli puno kalorija kao oni koji su ih jeli za doručak.

Mit 4: možete izgubiti na težini ako preskočite doručak. Opet pogrešno. Istraživači su pratili promjenu težine na 52 žene prekomjerene težine. Svaka je imala drugačiji doručak. One koje su preskočile doručak izgubile su nešto više kila od onih koje su normalne jele, ali dokazano je kako preskakanje doručka ne igra važnu ulogu kod mršavljenja.

Mit 5: doručak=jutarnja koma. Zapravo, doručka vam može dati više energije. U šest tjedana istraživači su pokazali kako ljudi koji normalno doručkuju mogu obaviti puno više toga u jednom danu od ljudi koji preskaču doručak. Na taj način su i potrošili više kalorija.

Mit 6: doručak ubrzava vaš metabolizam stoga trošite više kalorija tijekom dana. Zar ne bi to bilo super? Činjenica je da doručak ne pomaže kod odmaranja metabolizma. Pokazano je kako ljudi koji jedu doručak potroše oko 11 kalorija na dan,što i nije puno.